sobota, 15 maja 2010

Subiektywnie ciekawe książki.

W tym tygodniu udało mi się przeczytać kilka ciekawych książek. Postanowiłam je opisać, bo z każdej można wyciągnąć coś dla siebie.
Moja subiektywna ocena gratis do podanych tytułów :)


"Poczucie własnej wartości" Sharon Wegsheider-Cruse wydawnictwa GWP.

Bardzo ciekawe 116 stron, choć chyba najciekawsza część znalazła się w pierwszym rozdziale pt. Podróż ku poczuciu własnej wartości. Na samym początku wgłębiania się w temat PWW (poczucia własnej wartości) warto sobie uświadomić ile jest stanów pośredinch pomiędzy niskim a wysokim PWW. Każdemu z nas zdarzylo się kiedyś doświadczyć uczucia nieprzystosowania, gniewu, poczucia winy, samotności, wstydu i żalu.

Objawy poczucia niskiej wartości:
zaburzenia w jedzeniu (nadwaga, anoreksja itp.)
problemy w związkach (bliskość, zobowiązania, romanse itp.)
problemy fizyczne (przewlekłe kłopoty ze zdrowiem, impotencja itp.)
nadużywanie alkoholu i narkotyków
pracoholizm i nadmierna aktywność
palenie
nadmierne wydawanie pieniędzy (obsjesyjne zakupy, hazard)
uzależnienie od innych ludzi (rodzina, guru itp.)

Jedno z ćwiczeń:

Wyobraź sobie, że przy swoich narodzinach dostajesz wielki kosz. We wczesnych latach życia gromadzisz informacje, które dodają ci energii, nadziei, zwiększają twoje zdolności, pragnienia i dobre samopoczucie. Nazwijmy te informacje "kwiatami". Zbierasz też informacje, które sprawiają, że czujesz się nieprzystosowany, mały, winny i przestraszony. Te informacje nazwijmy "śmieciami".
Zastanów się nad zasadami i informacjami, które wyniosleś z rodziny, w której się wychowałeś. Ile z nich zwiększa twoje poczucie własnej wartości? Ile pogarsza twoje samopoczucie?
Warto mieć świadomość co nosimy w naszych koszach i zdecydować co chcielibyśmy z nich wyrzucić.



Jakiś czas temu przeczytałam "Twój stres" Ed Boenish i C. Michele Haney tego samego wydawnictwa co poprzednia książka- zapadła w pamięc dzięki takiej samej okładce, a że byla bardzo ciekawa to dołożyłam do listy.

Radzenie sobie ze stresem to odnajdywanie w życiu sensu i harmonii oraz zachowanie zdrowia. Ludzie są na tyle zestresowani na ile sami sobie na to pozwalają.

Książka zawiera bardzo konkretne wyjaśnienie czym jest stres, mnóstwo testów sprawdzających co cię stresuje (ludzie, pieniądze, praca, czas wolny czy twoje ciało), plan jak się uwolnić od stresu w każdym z obszarów oraz jak się przed strestem uchronić.
Książka wielokrotnego użytku- przydatna na każdym etapie życia i w walce w różnego rodzaju stresem.


"Ty Myśl" Mateusz Grzesiak wydawnictwo One Press
Książka do połknięcia (127 stron)- bardzo ciekawa i wciągająca. Dzięki zastosowanemu językowi cały czas dobrze się bawiłam (siła sugestii użytych słów ;), uśmiechałam pod nosem i dużo zapamiętałam. Przykłady i konkrety sypane z rękawa, bardzo przydatna w życiu codziennym. Cięty bezpośredni język, w jednym momencie aż za cięty. Wstęp rzadko czytam, a tu świetnie napisany :
"Jak bardzo dobrze się bawisz? Oto najlepszy moment Twojego życia: przeszłość już się skończyła i jest jedynie migawką w Twojej głowie- zapomnij o niej na chwilę. Przyszłości jeszcze nie ma, bo przyszłość to teraz za jakiś czas. I cóż lepszego mógłbyś zrobić teraz, by przygotować sobie wyjątkowe teraz na później...Spraw sobie prezent. Zadbaj o siebie."
"Ja mam na imie Mateusz i jestem. Ludzie na całym świecie płacą mi za to, żebym wierzył w nich bardziej, niż oni sami wierzą w siebie. Bo nie wiedzą, że sami też mogą."

Mam jeszcze dwie książki do opisania, ale to już jutro.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz