niedziela, 9 maja 2010

3%


"Najważniejszym powodem, dla którego ludzie nie osiągają tego, co chcą, jest to, że sami nie wiedzą, czego chcą."
T.Harv Eker

Wczoraj miałam klienta, który jako pierwszy wśród wielu ludzi z którymi rozmawiałam miał na piśmie sporządzony plan na całe swoje życie. Od 15 lat prowadzi z żoną budżet domowy. Na studiach napisał sobie szczegółowy plan na życie, który wprawdzie trochę modyfikował, ale kierunek był zawsze taki sam. Był zdziwiony, że większość ludzi nie planuje na piśmie w perspektywnie długoletniej i nie uwzględnia w tych planach aspektu finansów. Widać było po nim, że jest zadowolony ze swojego życia, szczęściwy, czuje się zabezpieczony na przyszłość. Nawet w razie wypadku czy straty pracy może żyć na tym samym poziomie co obecnie przez min 12 miesięcy. Miał już pewien dochód pasywny. Zabezpieczone życie swoich dzieci, a przede wszystkim był świadomy ile kosztuje posiadanie dziecka - nie będę pisała, żeby kogoś nie rzestraszyć :) ten człowiek wiedział dokładnie gdzie jest i gdzie chce być. Bardzo konkretnie miał sprecyzowane plany na najbliższe 3-5 lat.

Poznawanie takich ludzi niezwykle motywuje i pokazuje mi że moja praca ma duży sens i znaczenia :)

Przypomniała mi się wczoraj pewna historia:

Kilkanaście lat temu wśród absolwentów Uniwersytetu Jale przeprowadzono ankietę, w której zapytano jak będzie wyglądała ich kariera w ciągu najbliższych 25 lat.
81% z nich odpowiedział, że będzie dobrze
16% powiedziało, że ma mgliste wyobrażenie na temat ich kariery
3% miało szczegółowy plan co będą robić gdzie chcą być itd.
Po kilkunastu latach ktoś sprawdził wyniki tej ankiety i okazało się, że te 3% osób nie tylko przekroczyło swoje oczekiwania, ale ich majątek był większy niż pozostałych 97%.

Człowiek, którego wczoraj poznałam wprawdzie nie skończył Jale, ale gdyby brał udział wtedy w tej ankiecie, byłby z pewnością wśród tych 3% osób.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz