sobota, 1 stycznia 2011

Jak zaplanować Nowy Rok?


http://www.dukemagazine.duke.edu

Siedzisz właśnie przed komputerem, czytasz mój tekst i myślisz co ciekawego teraz napiszę.

Najpierw krótka historia z osiedlowego sklepu:

Kilka dni przed sylwestrem stojąc w kolejce w małym osiedlowym sklepiku usłyszałam rozmowę małżeństwa w średnim wieku.

Ona: To dzisiaj jest ten sylwester?
On: Nie kochanie, jutro.
Ona: Ale ten czas leci. Kolejne 365 dni tak jakby minął 1 dzień. Nic się nie zmieniło, wszystko jest takie samo.

Wtedy przez głowę przeleciały mi szybko obrazy z minionego roku: 2 przeprowadzki, powódź we Wrocławiu, mnóstwo poznanych ludzi i ich twarze, szkolenia, które prowadziłam oraz te których byłam uczestnikiem, rozwój mojego syna, oczekiwanie na drugie dziecko, wynajęcie 2 mieszkań, zmiana samochodu, olbrzymi krok w rozwoju i mnóstwo innych wydarzeń, które gnały jak samochody po autostradzie, a w uszach brzmiało to obcobrzmiące NIC. Nierealne i nierzeczywiste „nic się nie zmieniło”. Poczułam się jak z innej planety.

Abstrahując od zmian w moim życiu, ale jak pędzi świat dookoła: ujawnianie tajnych danych przez Wikileaks, akcja uwalniania górników w Chile, kryzys w eurolandzie ( przede wszystkim Grecja, Hiszpania, Irlandia), wyciek ropy BP, wybory na Ukrainie, mundial w RPA, igrzyska w Vancouver, szpiegowskie wpadki Rosji, a w Polsce: katastrofa w Smoleńsku, 2 fale powodzi, wybory prezydenckie, spór o krzyż.

? A czy u ciebie coś się zmieniło czy wszystko jest po staremu?

? Czy czujesz satysfakcję z kierunku w jakim idzie Twoje życie?

Nie myśl o planowaniu Roku 2011, tylko po prostu weź kartkę, długopis i to zrób.


Przede wszystkim napisz obszary- dziedziny Twoje życia np. praca, finanse, dom, hobby, rodzina, przyjaciele, rozwój itd. oraz co naprawdę chcesz w tych dziedzinach osiągnąć. Teraz pomyśl:
czy jest to realne to wykonania ?
czy stanowi wyzwanie ?
kiedy możesz rozpocząć realizację tego celu ?
jak sprawdzisz rezultaty?

Powodzenia!

W roku 2010 z 15 punktowej listy celów udało mi się:
10 zrealizować
3 zostały przesunięte w czasie
z 2ch zrezygnowałam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz